0

Dla dociekliwych

  •     Monitor do fotografii W dzisiejszych czasach, gdy cyfrowy aparat stał się przysłowiowym "chlebem powszednim” i każdego dnia wykonuje się setki zdjęć, tylko nieliczne fotografie przechodzą wnikliwą selekcję i są drukowane. Większość z nich nigdy nie ujrzy światła dziennego w wersji papierowej. Stało się już normą, iż utrwalonymi na zdjęciach wrażeniami i wspomnieniami dzielimy się z rodziną czy nawet szerszą publicznością, wyświetlając je na ekranie monitora. Coraz częściej nawe...
  •         Jest wiele cech wyróżniających monitory do fotografii. Jedną z najistotniejszych jest równomierność podświetlenia matrycy i wyświetlanych na niej kolorów. W przypadku monitorów EIZO w wybranych modelach zastosowano funkcję DUE (Digital Uniformity Equalizer). Jest to układ elektroniczny opracowany przez japońskich inżynierów, czuwający nad poprawnym odzworowaniem barw i sterowaniem ciekłymi kryształami. Dzięki niemu, poszczególne elementy fotografii będą tak samo w...
  • Wtorek, 8 Maj 2012
            Na rynku dostępna jest coraz większa gama monitorów LCD. Producenci wykorzystują w nich coraz to nowsze technologie stosując różnego rodzaju panele LCD. Oferty producentów są niesamowicie rozbudowane - począwszy od matryc o przekątnej 19" nawet do 30” Co w chwili obecnej uważane jest za standard? -Każdy powinien sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Do przeglądania Internetu wystarczy monitor 19” w proporcjach 5:4 i rozdzielczości 1280X1024. Do edycji naszych zdję...
  • Najprostszym i najbardziej rzetelnym sposobem określania skuteczności oświetlenia stałego jest podawanie wielkości strumienia świetlnego w lumenach [lm]. Niestety producenci reklamują parametry swych lamp w różnych jednostkach, co bardzo utrudnia szybkie i choćby orientacyjne porównanie kilku źródeł światła pod kątem ich skuteczności i przydatności do konkretnych celów.   Aby pomóc w oszacowaniu jasności danej lampy można jako punkt wyjścia przyjąć moc elektryczną [W] pobieraną prze...
  • Środa, 25 Sierpień 2010
    Aby wytłumaczyć zasadę działania systemu AF (autofokus), czyli automatycznego ustawiania ostrości w aparatach, musimy przypomnieć sobie podstawowe wiadomości z optyki. Rysunek poniżej wyjaśnia zasadę powstawania obrazu po przejściu światła przez soczewkę skupiającą. W naszym przypadku punkt A oddalony jest od soczewki o odległość większą niż 2f.                   Oznaczenia: A - wybrany punkt fotografowanej sceny f - ogniskowa soczewki ...
  • Wtorek, 8 Lipiec 2008
            Japoński koncern Marumi Optical jest od ponad 50 lat czołowym producentem filtrów i akcesoriów na rynku fotograficznym.   Długie doświadczenie pozwoliło koncernowi Marumi na stworzenie wysokiej klasy filtrów Fujiyama dedykowanych do fotografii cyfrowej, wkraczających teraz także na rynek polski. Bogata oferta filtrów Fujiyama obejmuje oprócz filtrów typowych do działań fotograficznych także wybór filtrów efektowych.   Do grupy typowych filtrów zali...
  • Wtorek, 8 Styczeń 2008
    Tabela zgodności konwerterów Sigma z obiektywami Sigma mocowanie do Sigmy.     Mocowanie SIGMA AF 1.4X 2X APO 120-300 mm f/2.8 EX IF HSM AF AF APO 120-300 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX HSM AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 300 mm f/2.8 EX HSM AF AF APO 300 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 300-800 mm f/5.6 EX IF HSM MF MF APO 300-800 mm f/5.6 EX DG HSM MF ...
  •     BF i FF - co to jest?   Tytuł tego artykułu powinien właściwie brzmieć: BF i FF - zmora użytkowników lustrzanek, ponieważ tak naprawdę problem powstaje na styku obiektyw - korpus i dotyczy współpracy obu elementów. O tym, że BF/FF może być dużym problemem, przekonał się już niejeden użytkownik lustrzanek zwłaszcza wtedy, gdy posiada kilka obiektywów. Ale zacznijmy od początku.   BF - to back focus, czyli w dosłownym tłumaczeniu cofnięte ostrzenie, zaś FF - to ...
  • Odkąd lustrzanki cyfrowe z wymienną optyką stały się bardziej popularne problem FF i BF obiektywów żyje na forach dyskusyjnych własnym życiem. Choć napisano o nim już chyba wszystko, odnoszę wrażenie, że mało kto go rozumie i z biegiem  czasu zamiast rzetelnego wyjaśnienia obrasta w legendy i obiegowe półprawdy.   W pierwszej części artykułu poświęconego temu zjawisku napisałem, że testy przeprowadzane na tablicach próbnych pozwalają wstępnie oszacować współpracę danego obiektywu z k...
  • Niedziela, 13 Kwiecień 2008
    Czy wiecie, że matrycowy pomiar ekspozycji dostępny jest w aparatach firmy Nikon od 25 lat? Pierwszym korpusem wyposażonym w tę metodę pomiaru był Nikon FA, wprowadzony do sprzedaży w roku 1983 - równiutko ćwierć wieku temu.   Analogowe lustrzanki Nikona zawsze postrzegane były jako konstrukcje bardzo konserwatywne, ale nie sposób części z nich odmówić innowacyjności. Bez wątpienia takim aparatem był Nikon FA, pochodzący ze "złotego wieku" amatorskich korpusów analogowych. Aparat posiadał...
  • Wtorek, 8 Styczeń 2008
    Tabela zgodności konwerterów Sigma z obiektywami Sigma mocowanie do Canona.     Mocowanie CANON AF 1.4X 2X APO 120-300 mm f/2.8 EX IF HSM AF AF APO 120-300 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX HSM AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 300 mm f/2.8 EX HSM AF AF APO 300 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 300-800 mm f/5.6 EX IF HSM MF MF APO 300-800 mm f/5.6 EX DG HSM MF ...
  • Poniedziałek, 28 Marzec 2011
    Trzecia część artykułu o problemach z celnością systemu AF w lustrzankach cyfrowych przeznaczona jest dla tych, którzy nie byli w stanie przebrnąć przez teoretyczne zawiłości problemu opisywanego w poprzednich częściach lub pomimo przeczytania całości w dalszym ciągu nie wiedzą, co praktycznie należy zrobić w przypadku stwierdzenia takiego problemu.   Potraktujmy więc tę część jako swego rodzaju podsumowanie tematu przedstawione w kilku prostych punktach:   Błąd FF/B...
  • Wtorek, 8 Styczeń 2008
    Tabela zgodności konwerterów Sigma z obiektywami Sigma mocowanie do Minolty / Sony     Mocowanie MINOLTA SONY AF 1.4X 2X APO 70-200 mm f/2.8 EX IF AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX DG AF AF APO 300 mm f/2.8 EX AF AF APO 300 mm f/2.8 EX DG AF AF APO 50-500 mm f/4-6.3 EX RF MF MF APO 50-500 mm f/4-6.3 EX DG MF MF APO 100-300 mm f/4 EX IF AF MF APO 100-300 mm f/4 EX DG AF MF APO...
  • Wtorek, 8 Styczeń 2008
    Tabela zgodności konwerterów Sigma z obiektywami Sigma mocowanie do Nikona       Mocowanie NIKON AF 1.4X 2X APO 120-300 mm f/2.8 EX IF HSM AF AF APO 120-300 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX HSM AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 300 mm f/2.8 EX HSM AF AF APO 300 mm f/2.8 EX DG HSM AF AF APO 300-800 mm f/5.6 EX IF HSM MF MF APO 300-800 mm f/5.6 EX DG HSM ...
  • Często nasi Klienci pytają o możliwości wykorzystania starych, manualnych obiektywów do współczesnych lustrzanek cyfrowych. Poniżej jeden z takich listów i nasza odpowiedź.       Szanowni  Państwo .    Mam  wielką  prośbę. Otóż  dawniej  fotografowałem  sprzętem  Firmy  Contax -  został  mi  aparat  ARIA i  kilka  obiektywów  stałoogniskowych  ZEISSA  25mm  ,  35mm , 50m...
  • Wtorek, 8 Styczeń 2008
    Tabela zgodności konwerterów Sigma z obiektywami Sigma mocowanie do Pentaxa       Mocowanie PENTAX AF 1.4X 2X APO 70-200 mm f/2.8 EX AF AF APO 70-200 mm f/2.8 EX DG AF AF APO 300 mm f/2.8 EX AF AF APO 300 mm f/2.8 EX DG AF AF APO 50-500 mm f/4-6.3 EX RF MF MF APO 50-500 mm f/4-6.3 EX DG MF MF APO 100-300 mm f/4 EX IF AF MF APO 100-300 mm f/4 EX DG AF MF APO MACRO 180 mm f...
  • Wtorek, 25 Grudzień 2007
    MTF to funkcja przenoszenia modulacji (ang. Modulation Transfer Function), czyli ustandaryzowany sposób określenia jakości i możliwości obiektywów, mówiąc popularnie -graficznego przedstawienia jego rozdzielczości. Wykres MTF obrazuje zdolność do przenoszenia kontrastu przy różnych gęstościach linii.   Oś pozioma obrazuje odległość, w milimetrach, od centrum do rogu kadru. W wypadku aparatów z matrycą 24 x 36 mm lub aparatów na film, będzie ona wynosić 22 mm, gdyż tyle wynosi połowa prze...
  • Piątek, 11 Lipiec 2008
    Podstawowa zasada przy pielęgnacji optyki to unikanie czyszczenia jak długo jest to możliwe. Drobinki pyłu na przedniej soczewce obiektywu są nieuniknione, w normalnych warunkach nie mają one żadnego wpływu na jakość zdjęć, a nadmiernie pedantyczne dbanie o czystość optyki może dać efekty zupełnie odwrotne, na przykład w postaci porysowania lub uszkodzenia warstw ochronnych.   W normalnych warunkach wystarczy co pewien okres przedmuchać gruszką przednią i tylną soczewkę obiektyw...
  • Niedziela, 23 Grudzień 2007
    Made in Japan nowe logo.           Istotnym wyróżnikiem obiektywów Sigma jest ich japońska jakość. Sigma, jako jedna z ostatnich już marek sprzętu fotograficznego, projektuje oraz produkuje swój sprzęt wyłącznie w Japonii. Dzięki pracy najwyższej klasy specjalistów, tworzących dział badawczo-rozwojowy, oferta produktowa firmy zawsze wyprzedza zapotrzebowanie użytkowników, a dopracowane do perfekcji procedury kontroli jakości decydują o tym, że każdy egzempl...
  • Czwartek, 3 Kwiecień 2008
    Tamron   Firma Tamron w nadchodzącym stuleciu podjęła szereg wyzwań na polu optyki i optoelektroniki, uzbrojona w markową technologię i najnowsze osiągnięcia technologiczne. Od czasu utworzenia firmy w 1950 roku, Tamron stał się liderem w dostarczaniu systemów optycznych opartych na innowacyjnym procesie produkcji oraz najwyższej wiedzy technologicznej. Wszystko zaczęło się od rozwoju wymiennych obiektywów dla jednoobiektywowych aparatów fotograficznych 35 mm (SLR).   Doskonałe ...
Kontakt ze sklepem

35-232 Rzeszów
ul. Borowa 10A
tel. (17) 779 87 68
tel. kom. 790 526 352
Skype:  accord-foto
GG: 543585
mail: biuro@accord-foto.pl

Pracujemy:
pon.- pt.: 10-17
sob.(dyżur 1 handlowiec): 10-13

Konto bankowe Credit Agricole:
86 1940 1076 3036 3249 0000 0000