Sklep Fotograficzny Accord Foto

kompakty cyfrowe  lustrzanki cyfrowe  obiektywy  konwertery  lampy bdz?yskowe  karty pamidz?ci-czytniki  filtry  torby-plecaki  akumulatory-dz?adowarki  statywy  dz?rodki czystodz?ci  dekle-osdz?ony  akcesoria

  Strona główna  | O firmie | Nasze referencje | Regulamin | Gwarancja | Reklamacje | Zwroty | Przesyłki | Kontakt
Szukaj
 IRIX 15 f/2,4 - testNiedziela, 11 września 2016

 

 

 

 

 

!     Zobacz Kartę wyrobu w naszym sklepie.

 

 

Obiektywy IRIX to nowa marka, na rynku polskim pojawiły się w okresie wakacji 2016 r, czyli w ostatnim momencie, aby jeszcze tego lata korzystając z pięknej pogody wziąć je w plener. Serię rozpoczyna manualny model 15 mm f/2,4 z mocowaniem Canon i Nikon w dwóch wariantach: Blackstone i Firefly. Optycznie są to identyczne konstrukcje, różnią się wyłącznie wzornictwem, materiałami użytymi do ich budowy, uszcelnieniem i oczywiście ceną.

 

 

 

IRIX 15 f/2,4 Blackstone

 

Już pierwszy kontakt z obiektywem sugeruje, że mamy do czynienia z produktem klasy premium, wykonanym z dbałością o każdy detal, łącznie z gustownym metalowym pudełkiem, w który obiektyw jest zapakowany i eleganckim twardym pokrowcem zamykanym na zamek błyskawiczny.

 

  

 

 

 

 

Po wyjęciu wrażenia są jeszcze lepsze. Obiektyw ma słuszną wagę, jest zimny w dotyku, co świadczy o tym, że zbudowano go w znacznej części z metalu (stop aluminiowo-magnezowy). Konstrukcja uszczelniona, idealnie spasowana, pierścień ostrości działa bardzo płynnie, z właściwym, dość dużym oporem. Obiektyw jest wzorniczo bardzo elegancki, nieodparcie nasuwa się porównanie do szkieł marki Zeiss.

 

 

 

 

 

 

Poniżej kilka szczegółów konstrukcyjnych:

  • obiektyw ultraszerokokątny o ogniskowej 15 mm (kąt widzenia 110 st.), światło 2,4 (korpusy Canona pokazują 2,5), dedykowany do pełnej klatki, dla aparatów z matrycą APSC ogniskowa ok. 23 mm
  • obiektyw manualny, z chipem, przesłona ustawiana z pozycji korpusu, działa prawidłowo w trybie manualnym i preselekcji przesłony
  • ostrość potwierdzana przez korpusy Canona mignięciem punktu centralnego i sygnałem dźwiękowym, zaś przez korpusy Nikona kropką na dole wizjera
  • wygodny, metalowy pierścień do ustawiania ostrości, z podziałką odległości i orientacyjną głębią ostrości
  • możliwość zablokowania pierścienia ostrości w wybranym położeniu
  • możliwość „kalibracji” pierścienia ostrości poprzez poluzowanie śruby kontrującej
  • zdejmowana osłona przeciwsłoneczna, z możliwością odwrotnego założenia do transportu
  • możliwość zakręcenia filtra przedniego, gwint 95 mm
  • możliwość założenia tylnego filtra żelatynowego, rozmiar 30x30 mm
  • otwierane okienko do obsługi pierścienia filtra polaryzacyjnego bez konieczności zdejmowania osłony
  • sygnalizacja punktu nieskończoności na pierścieniu ostrości poprzez wyczuwalne kliknięcie

 

 

Nasze wrażenia:

  • bardzo dobra ostrość zarówno w centrum jak też na brzegach kadru od pełnego otworu przesłony
  • akceptowalna deformacja obrazu w narożach kadru jak na ogniskową 15 mm i pełną klatkę
  • bardzo mała dystorsja
  • duża odporność przy pracy pod światło
  • dobry kontrast, neutralna kolorystyka zdjęć
  • niewielkie winietowanie, jak dla jasnego obiektywu ultraszerokątnego i pełnej klatki
  • bardzo dobre korygowanie aberracji chromatycznej

 

 

IRIX 15 f/2,4 Firefly

 

Firefly został zaprojektowany jako tańsza wersja obiektywu Blackstone. Nie oznacza to jednak nawet w najmniejszym stopniu, że otrzymujemy produkt gorszej jakości. Obiektyw jest bardzo elegancki, starannie wykonany i świetnie spasowany.

 

 

 

 

 

Różnica w cenie wynika z zastosowania tańszych materiałów (plastik) i użycie mniejszej liczby uszczelnień. Osiągi optyczne i rozwiązania konstrukcyjne są poza tym identyczne. Listę szczegółów konstrukcyjnych można w całości pobrać z wersji Blackstone z dwoma wyjątkami: pierścień ostrości jest gumowany, a nie metalowy, zaś pokrowiec ma charakter woreczka z twardym dnem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Aby przybliżyć naszym Klientom możliwości oferowanego sprzętu wykonaliśmy nim kilka zdjęć. Prosimy zwrócić uwagę, że nie mają one charakteru specjalistycznego testu, lecz są jedynie zdjęciami poglądowymi.

 

Przy wykonywaniu zdjęć przyjęto następujące założenia:

- oświetlenie studyjne 5500K, światło dzienne, lub lampa błyskowa

- ustawienie balansu bieli na AUTO

- zapis zdjęć wprost z aparatu w formacie RAW, konwertowane do JPG

 

 

 

Nikon D700 + IRIX 15 f/2,4 Firefly

 

Aby obejrzeć wybraną fotografię w oryginale kliknij na link „Pobierz zdjęcie w pełnej rozdzielczości” i zapisz plik na dysku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Początkujących zachęcamy także do przeczytania naszego artykułu Wybieramy obiektyw.

 

 

!     Zobacz Kartę wyrobu w naszym sklepie.

 

 

 

 

wrzesień 2016

 

 

 

 

 

 

Czytaj pozostałe Testy/Opinie.

 

 


do góry Wróć na górę strony

Wszystkie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym. Zawartość 'Accord Foto' stanowi zaproszenie do składania ofert. design i adaptacja:    | www.kcpr.pl